Volgers

woensdag 21 mei 2014

Boer Jan, haan Tuuk en kip Tok

Kukeleku, goede morgen allemaal,

Vandaag kan ik jullie terug een vrolijk kaartje laten zien.
Het kleurwerk had ik al enkele dagen klaar, maar ik heb er diep naar moeten zoeken van hoe ik deze kaart in elkaar kon steken.
Daarvoor is een schets dan weer handig  en vermits er weer een leuke stond bij de NKU heb ik deze meteen gebruikt.
Voor boer Jan kan het spitwerk nog even wachten, hij geniet van zijn haan Tuuk en kip Top die door de tuin scharrelen.


Beide plaatjes zijn van mijn favoriete tekenaar Kif.
Ik heb ze ingekleurd met mijn Derwent coloursoft potloodjes.
De embossingmal vind ik ook een hele leuke en is zeer geschikt om in deze kaart te verwerken. Het is de Chicken Wire van Cuttlebug (Provo Craft).
De plant is van Memorybox, namelijk nr 98824 EVA STEM.
De twee kleine vindertjes zijn gemaakt met een ponsje dat ik nog heb van vroeger jaren, maar blijft toch nog leuk om te gebruiken.
Het raster achter de plant is gemaakt met Basic Lattice Shapeabilities Expandable Patterns van Spellbinders.
De boom op de achtergrond komt uit de collectie van Marianne Design, namelijk Lr0203 Creatable Tree.
Dan zit er ook nog een mal onder boer Jan, waarvan ik denk dat het er ééntje is van Nellie Snellen.
De tekststempel is van Crealies.
Het scrappapier is een koopje van bij de Zeeman (slechts 0,49 cent voor een pakje van 25 vellen A5 formaat)

En hier hebben we boer Jan nog een keertje van dichtbij

haan Tuuk en kip Tok

Met deze kaart zou ik graag willen deelnemen aan volgende challenges:
Dutch Stamp Chickies Challengeblog, challenge 16, Mannen of Jongenskaart
Nederlandse Kaarten Uitdaging, 67ste uitdaging, naar schets van hieronder (thema lente)

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot kijk, 
 Groetjes 
 Carla

29 opmerkingen:

  1. Hoi Carla

    Ja super leuk is die weer
    ja mooi papier he ik heb het ook gekocht .
    fijne dag
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kaartje, heel mooi thema ook gebruikt. Super.
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is weer een enig kaartje, Carla! Dat plaatje vind ik super relaxed en die embossing van kippengaas past er perfect bij.
    Lekker zomers geheel.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kaartje Carla....super leuk en heel mooi ingekleurde digi....ook de sketch is heel mooi....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Prachtige kaart. Leuk papiertje, hé. Heb die ook.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Carla Heemskerk21 mei 2014 om 13:37

    Geweldig mooie kaarten, heb je weer gemaakt carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat weer leuk gedaan, Carla.
    Super geslaagd kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is die grappig die boer met zijn kippen ! Je hebt er je werk van gemaakt met al die malletjes en ponsjes. Leuke kaart en succes met de Challenges.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat is die weer super gaaf gemaakt en je afdrukjes super tof Carla
    gr lenny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuke kaart heb je weer gemaakt Carla - Boer Jan prachtig gekleurd net zoals Tuuk en Tok en je kaart is passend samengesteld - 't is weer een toppertje!
    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel grappig dit leuke boertje groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Carla. Wat een leuke kaart. Grappig afdrukje van het boertje. Leuk gemaakt volgens de schets. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een erg leuke en vrolijke kaart en super mooi papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihihihi wat is ie leuk! Geweldig leuke digie! Knap gemaakt hoor met leuke details! Super dat je meedoet bij DSCC!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig mannenkaartje Carla, super digi weer gebruikt. Fijn dat je mee doet bij DSCC. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goh wat is deze toch weer leuk Carla, mooi kleurwerk

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo carla
    Het is weer een geweldige geslaagde kaart geworden, mooi gekleurd , het papier staat er zo mooi bij.
    Prachtig vind ik deze kaart.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Carla,
    Wat heb je gave digi's gebruikt, een leuk stel en de embossingfolder chicken wire is er super bij, het is een prachtige kaart geworden, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt er weer een super leuk tafereeltje van gemaakt. Alles aan het kaartje klopt, super details.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke kaart met boer Jan en de vrolijke kip en haan. Mooi ingekleurd !
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een heel leuk en mooi kaartje waar je weer veel energie en creativiteit in gestoken hebt. Dat boekje van haan Tuuk en kip Tok heb ik ook nog in huis gehad maar die boer Jan die ken ik niet echt.
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Grappig kaart Carla, heel erg leuk gemaakt.
    Leuk ook dat je mee doet bij DSCC.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super mooie kaart! Bedankt dat je meedoet met de uitdaging van NKU.
    Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige mannenkaart. Leuk stempel. Vooral de kip en de haan op de voorgrond. Erg leuk!
    Bedankt voor het mee doen bij DSCC.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een GEINIG kaartje Carla en LEUK dat je met de uitdaging bij NKU meedoet.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  27. prachtige kaart bedankt voor je deelname bij dscc

    BeantwoordenVerwijderen