Volgers

vrijdag 20 juli 2012

Red cardinal bird

Dag lieve volgertjes,

Mijn 2de en 3de kerstkaartjes zijn ook klaar.
Vroeg, ja dat wel, maar ik heb me voorgenomen om er regelmatig wat tussen te doen,  anders is het op 't einde van 't jaar haast en spoed en dat is zelden goed.
Ik heb er, waarschijnlijk net zoals jullie allemaal, een grote massa te maken.
Als je er dan niet op tijd aan begint dan wordt het saai en met tegenzin kaarten zitten maken dat is nu ook precies niet de bedoeling.
Ik heb net zoals bij mijn eerste kerstkaart de digi van de  red cardinal gebruikt.
Toen wist ik nog niet welke kleur die had en ik had hem in het geel gemaakt.
Nu denk ik dat ik de originele kleur toch wel benader.

De eerste heb ik ingekleurd met derwent softcolour C540 pimento

close up


De tweede is ingekleurd met derwent softcolour C110 scarlet

Close up

En nu heb ik jullie hulp nodig.
Welke van de 2 heeft nu de meest gelijkende kleur?


Ik kan er niet aandoen, maar in het geel vind ik hem nog altijd het mooist.
Waarom waren dit nu geen gele vogeltjes?
Ik zet hem hieronder nog eens neer, kunnen jullie mee vergelijken.


Close up

Deze zat in mijn tuin (had ik toevallig juist in mijn zicht)
Geen red cardinal, maar een doodgewone mus,
toch ook mooi hé

Gezellig dat je even kwam kijken. 
 Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. 
 Tot ziens, 
 Groetjes Carla

13 opmerkingen:

  1. Ik vind alle drie de kaarten geweldig! Of tie nou rood, oranje of geel is, je hebt ze super gemaakt. Mijns inziens komt de rode er het dichtste bij! Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is rood heb ik gelezen bij Laura
    maar wat maakt het uit ze zijn allemaal geweldig
    gekleurd en je kaartjes super
    groetjes lenny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Carla ze zijn alle drie mooi,maar de gele vind ik toch het mooist.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn alledrie schitterend, Carla! Ze worden hier de Red Cardinal genoemd, maar de ene keer lijkt het inderdaad meer op oranje, het is maar net hoe het licht er op valt. Zullen we het gewoon rood-oranje noemen? Enne ... die mus is ook prachtig om te zien! Mooi hoor die foto's van de natuur in jullie tuin, vooral ook de foto's van de koeien!

    Hugs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan, lekker op tijd met de kerstkaartjes begonnen!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De middelste kaart, dat is bijna de kleur van de vogel, in het echt is hij echt vuurrood hoor Carla.!!!!
    Je kaarten zijn weer prachtig hoor meisje en je hebt groot gelijk om er tussendoor wat te maken.Heb je ze klaar voordat je er erg in hebt fijn weekend groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kaartjes zijn prachtig en de kleur maakt niet uit, ook al zul je denken dat het rood moet zijn i.v.m. de naam.
    Denk dat ik hem blauw gemaakt had (dit omdat deze kleur mijn voorkeur heeft)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het maakt niks uit joh wat voor kleur de vogel in het echt heeft. Ik vind degene die jij ingekleurd hebt alledrie heel erg mooi. En met de kaarten eromheen helemaal af.

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De gele is inderdaad mooi Carla maar de andere twee mogen er zeker wezen hoor! Ik vind ze heel mooi en goed geschikt van kleur voor een kerstkaart. Dus zeker niet aan twijfelen!!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Carla, qua kleur denk ik dat Scarlet er het dichtste bij komt, maar wat maakt het uit als het beestje maar een kleurtje heeft; je kaarten zijn alledrie geweldig mooi geworden. Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Carla, je kaartjes zijn schitterend geworden en inderdaad het musje is ook een schatje, mooie foto.
    Groetjes van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is niet belangrijk welke kleur het dichtst bij de originele komt hoor, ik vind hem in alle kleuren helemaal geweldig en ook de mus is een leukie. Bij ons zit de hele heg er vol mee en dat blijft toch zo grappig om te zien, daarvan kun je ook enorm genieten toch?
    Fijn weekend en groetjes, Plony

    BeantwoordenVerwijderen