Volgers

maandag 26 september 2011

Achtergrondpapier

Hallo allemaal,

Ik ga hier een leuke techniek uitleggen om bvb. een achtergrondpapiertje voor je kaart mee te maken.
Hierboven zie je een blad van de walnoot (okkernoot).

Wat heb je nodig:
Een blad uit de natuur of tuin
Wit papier (bvb. correspondentiekaartjes)
Een cuttlebug of iets gelijkaardig

Hoe ga je te werk:
Pluk een blad uit de natuur of tuin en leg het tussen 2 correspondentiekaartjes.
Leg dit tussen de platen van de cuttlebug en draai het geheel erdoor.
Let op: er komt een beetje sap uit het blad en daarom is het best dat je begint bij de punt van het blad om het door de cuttlebug te halen, zodat het overtollige sap als laatste bij de steel komt. Zo heb je geen vlekken.
Zoals je hierboven kan zien heb je 2 verschillende afdrukken, die allebei mooi zijn om te gebruiken.

Afwerking:
Je kan je kaart afwerken met distressink en er een stempel bij gebruiken.
Ik vond dit een geschikte achtergrond voor een condoleancekaart.
Het eindresultaat zie je hieronder:



Gezellig dat je even kwam kijken. Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat. Tot ziens, Groetjes Carla

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idee heb je hier Carla, ik ga het snel eens proberen.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Carla .
    Maak je ook kaartjes op bestelling?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een gaaf idee Carla! bedankt voor je inspiratie!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk idee Carla!
    Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee Carla, ga ik zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie techniek en heel stijlvol afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb even gezocht op je blog en dus je blad afdrukken gevonden. je hebt er iets heel moois mee gemaakt. Goed idee voor een condoleancekaart!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen